top of page

Kuidas rääkida oma teenusest nii, et klient saaks päriselt aru

Praktiku sõnum ei pea olema "müstiline", et olla mõjuv. Tema teenus peab olema mõistetav.


Oled sa kunagi vaadanud kellegi profiili, lugenud “ma juhin sind tagasi ühendusse su kõrgema olemusega”, ja mõelnud…“Väga ilus, aga kas sa aitad mind ärevuse, väsimuse või otsustamatusega?” Kui sa oled praktik – coach, terapeut, hingamistöö juht või muul moel inimese teejuht –, siis tead, kui kirglik sa oma töö suhtes oled. Aga sageli räägime enda, mitte kliendi keeles. Ja tihti ei jõuagi me õigete inimesteni, keda aidata suudaksime. Asi pole meie oskustes. Asi on selles, et me kasutame sõnu, mis abivajajale kohale ei jõua.

Noor naine istub sülearvuti ees, kannab kimono-laadset rüüdit ja hoiab käes sulet ning kristalli, tema taga on täis soditud whiteboard, millel on sõnad “valgus”, “sisemine vägi” ja “hinge allalaadimine”.
Kui su teenuse tutvustus kõlab nagu maagiline loitsupraktika… aga klient tahaks lihtsalt teada, kas sa saad aidata tema ärevuse või uneprobleemiga. Sõnum võib olla sügav, aga peab ka olema selge.

Kliendil on küsimus: kas see aitab mind?

Kui klient ei saa kiirelt aru, mis probleemi sa lahendad, läheb ta edasi. Mitte seepärast, et sa pole hea. Vaid seepärast, et ta ei saanud aru. Kui su tekst kõlab nagu abstraktne valgusmeditatsioon, siis klient jääb pimedusse.


3 levinud näidet ja kuidas saaks selgemalt

Praktikud armastavad oma tööd, aga kipuvad rääkima selle läbi oma vaatenurga. Klient aga ei tunne end “sisemise valguse” või “energiavälja joondamise” kirjeldustes ära. Allpool on kolm näidet, kus sõnum võib jääda uduseks ja kuidas seda selgemalt, elulisemalt ja kliendile arusaadavamalt esitada.


Näide 1: Hingamisterapeut

Mida öeldakse tihti:

“Toetan sind hingamise ja kohalolu kaudu, et vabastada blokeeringud ja taastada loomulik vool.”

Kuidas saaks selgemalt:

“Kui sul on ärevus, unetus või pinges keha, õpetan sulle lihtsaid hingamisharjutusi, mis aitavad kehal lõdvestuda ja meelel rahuneda. Koos hingame need pinged välja.”

Tõlgi tööriist kogemuseks. Mis muutub pärast seanssi? Mis on “vool” tavalise inimese keeles?


Näide 2: Hüpnoterapeut

Mida öeldakse tihti:

“Aitan sul alateadvuse kaudu jõuda muutusteni ja ühendada end oma sisemise tõega.”

Kuidas saaks selgemalt:

“Kui sa oled jäänud kinni mõnesse harjumusse, mida sa enam ei taha (nt emotsionaalne söömine, enesekriitika, ärevus), siis hüpnoteraapia aitab sul leida selle juurpõhjuse ja see vabastada. Nii saab lõpuks ka päriselt muutus tekkida.”

“Alateadvus” kõlab paljudele ebamääraselt. Tõlgi see “käitumise all peituv põhjus” või “sügavam uskumus” ja näita, milleks see kasulik on.


Näide 3: Coach, kes räägib “valgust ja armastust” keeles

Mida öeldakse tihti:

“Toon sind tagasi ühendusse sinu tõelise olemusega ja juhin sind endas koju.”

Kuidas saaks selgemalt:

“Kui sa oled väsinud kõigile meeldimast, end kogu aeg kahtluse alla seadmast ja sul on tunne, et oled end ära kaotanud, siis coaching aitab sul uuesti kuulata omaenda häält ja teha valikuid enda, mitte teiste ootuste järgi.”

See ei kaota sügavust ega poeesiat – see lihtsalt muudab teenuse praktilisemaks. Klient tunneb ära oma elu. Mitte ainult luuletuse.


3 võtit, kuidas oma teenusest paremini rääkida

Sa ei pea oma sõnumit lahjendama ega tegema endale “müügisõbralikku maski”. Piisab sellest, kui sa räägid selgemalt, arusaadavamalt ja päriselu keeles. Need kolm lihtsat põhimõtet aitavad sul luua usaldust ja kõnetada klienti ilma segaduse või ületõlkimiseta.


1. Alusta kliendi olukorrast, mitte oma meetodist

Ära alusta “Ma teen RTT meetodil hüpnoteraapiat…”Alusta: “Kui sa oled kogenud X ja tahad Y, siis…” Kliendi peas ei ole küsimust “mis meetod see on?”, vaid “kas see aitab mul lõpuks paremini tunda/elada?”


2. Räägi tulemusest, mitte tööriistast

Inimene ei osta hingamistehnikat. Ta tahab paremini hingata, et ärevus kaoks. Ta ei osta coachi. Ta tahab tunda, et saab lõpuks ise otsustada. Tööriist on oluline, aga ta pole peategelane.


3. Test: kui su vanaema ei saa aru, kirjuta ümber

Kui su kirjeldus töötab ainult siis, kui teine inimene on juba “enesearengumaailmas sees”, siis suurem osa inimesi ei saa aru, kuidas see nendega seostub. Kirjuta nii, et see oleks arusaadav ka väsinud õpetajale, ärinaisele või kolme lapse emale, kes tahab lihtsalt:


  • rohkem rahu

  • paremat und

  • vähem ülemõtlemist

  • rohkem “iseendaks olemist”…ilma et ta peaks enne 10 mooduli jagu sõnavara selgeks õppima.


Küsi meilt abi

Kas vajad abi oma teksti selgemaks sõnastamisel? Soovid ehitada selge sõnumiga kodulehe? Saame sinu teenuse väga selgelt meie kodulehel välja tuua ning potentsiaalsetele klientidele esitleda. Aitame ka sinu päris oma kodulehe valmis ehitada. Vaata võimalusi SIIT.

Comments


© 2025. Kõik õigused kaitstud.

bottom of page