top of page

Kliendisuhtlus ei ole kosmoseteadus. See on järjepidevus, nähtavus ja selgus.

Kas ootad, et kliendid lihtsalt "leiaksid" sind? Siis sa ilmselt ootad ka haldjate postilindu, kes tooks sinuni maagilisi sõnumeid. Tegelikult on kliendisuhtlus aga midagi palju maisemat ja lihtsamat. Jah, teatav annus maagilisust võiks olla igaühe elus, kuid kui ainult maagiale lootma jäämine takistab sul päris, maksvate klientide hankimist, tasub see ümber mõtestada.


Paljud praktikute kodulehed ja sotsiaalmeediad jätavad mulje, et nad on: head, soojad, empaatilised…ja samal ajal täiesti nähtamatud.


Ainus mure, mis nende heade haldjatega kaasas käib? Headus ei müü, kui keegi ei tea, et sa olemas oled. Kliendid ei teki tühjast. Nad ei loe su mõtteid. Nad ei guugelda öösel “vaimne teejuht Kuusalus, kellel on suur süda ja vähe postitusi”. Kui sa ootad, et sind leitakse, siis sa tegelikult väldid nähtavust.


Näited, mis peegeldavad probleemi kliendisuhtluses

Paljud praktikud arvavad, et nad ei “müü”, nad lihtsalt aitavad. Ja see on imeline.Aga isegi kõige sügavam ja südamega tehtud töö ei jõua inimesteni, kui su sõnum on hägune ja nähtavust pole. Siin on mõned näited, mis näitavad ausalt ja eluliselt, miks klient võib küll otsida abi… aga sinuni ei jõua.


Keskealine mees vaatab nõutu pilguga sülearvutit, sest ei saa praktiku sõnumist aru. Tekst "kas sa räägid minuga tösiselt?"
Kui süda on valmis aitama, aga klient ei tea, et eksisteerid. Nähtavus pole pealetükkivus, vaid kutse ühenduseks.

1. Sul on koduleht… millel pole ei hinda, kontaktivormi ega selget kirjeldust

“Teen kehateraapiat ja hoian ruumi.” Ilus. Aga klient küsib: Millal? Kus? Mis maksab? Kuidas broneerin? Kui neid vastuseid pole, sulgevad nad su lehe ja lähevad edasi kellegi teise juurde, kes kohe küsimustele vastab. Inimesed ei viitsi internetis detektiivi mängida. Nad tahavad teatud infot kohe teada. Ja tegelikult aitab informatiivne ja selge struktuuriga koduleht sellega palju.


2. Sa postitad kord kuus ja ütled: “Ma usaldan voogu”

Klient ei tunne voogu. Klient tunneb: Kas see inimene on järjepidev? Kas ta on olemas, kui ma vajan? Voog on ilus, aga broneeringu vorm on parem. Klient ei taha, et sa ära kaoks, kui ta sind vajab.


3. Sa ütled pärast: “Aga kõik, kes on käinud, ütlevad, et ma olen super!”

Väga tore. Aga super pole kuuldav, kui see jääb ühe ruumi seinte vahele. Kui su töö on võimas, näita seda. Näita, kirjuta, räägi. Muidu maailm ei saa kunagi teada. Inimene peab sinust vähemalt 14 korda kuulma, et tal tekiks üldse mõte sinuga töötada.


3 sammu nähtavuse kasvatamiseks (ilma et tunneksid end müügimehena)

Sa ei pea tegema tantsuvideoid ega kruttima hinnasiltidele välk-allahindlusi. Nähtavus ei tähenda “ole pealetükkiv”. See tähendab, et oled olemas. Selgelt. Inimlikult. Ja järjepidevalt.

Need kolm sammu aitavad sul jõuda klientideni viisil, mis tundub loomulik, aus ja jätkusuutlik.


  1. Pane oma teenused selgelt kirja Hind. Vorm. Kestus. Kellele. Tulemus. Kui sa ütled “vaatame jooksvalt, mis tuleb”, siis klient läheb jooksvalt mujale.

  2. Räägi inimesega, mitte ekraaniga Kirjuta nii, nagu räägiksid päris inimesega. Näiteks: “Kui sa oled väsinud kõike ise kandmast…”“Kui sul on tunne, et keegi ei näe sind…”…siis klient tunneb end ära.

  3. Ole kohal ka siis, kui sa ei müü midagi Postita, jaga mõtet, lugu, kogemust. Mitte selleks, et keegi “kohe ostaks”, vaid et tekiks usaldus. Sest usaldus ostab hiljem. Alati. Kliendil on vaja esmalt sinuga suhet ehitada ja tutvuda. Inimesed ostavad inimestelt. Lase oma võimalikel klientidel end inimesena tundma õppida.


Kui soovid, et su nähtavus ei sõltuks juhusest, voost ega soovmõtlemisest…

Siis võta sõnumi selgust ja klientide usalduse ehitamist sama tõsiselt kui oma järgmist seanssi. Kui sa ei oska ise kuskilt pihta hakata, võime ka meie aidata. Loome sulle meie lehele teejuhtide lehele miniprofiili või terve lehekülje (vaata näidet) või ehitame sulle täitsa enda kodulehe, mil on selge sõnum ja suund. Uuri võimalusi, kuidas praktikuna liituda.

Comments


© 2025. Kõik õigused kaitstud.

bottom of page