top of page

Kas su klient saab aru, mida sa tegelikult teed?

või ütled sa lihtsalt “avan su südamekanalid” ja loodad, et ta ise mõistab?


Tõsine küsimus, armsad praktikud: kui keegi, kes ei tunne enesearengumaailma, satub su lehele või kuulab su tutvustust, kas ta saab tegelikult aru, mida sa pakud? Või kasutad sa hulganisti ilusaid sõnu, mis loovad teatava müstilise aura?


Hägused fraasid, mida tihti kohtame:

“Vaatame otsa su sisemisele lapsele”

“Aitame sul oma naiselikku energiat tasakaalustada”

“Toon su kontakti oma hingekutsumusega”

“Avan su sakraalkeskuse ja paneme elu voolama”


Need võivad kõlada sügavalt ja spirituaalselt, aga... kui inimene ei tea, mida see tema kogemuses tähendab, siis ta lihtsalt noogutab viisakalt ja lahkub. Tõenäoliselt ei vaevu ta sinuga ühendustki võtma. Mis on liialt võõras, hirmutab, sest see ei tekita kliendis turvatunnet.

Noor naine selge pilguga istumas laua taga, märkmik ees, valgusküllases teraapiaruumis, sümboliseerides selgust ja professionaalsust.
Lihtsate sõnade ja konkreetse selgitusega tõmbad ligi just need inimesed, kes sind tegelikult vajavad.

Klient tahab teada: mida sa minuga teed?

Kui inimene tuleb su juurde, siis ta ei tule “kanaleid avama” ega “energiat joondama”. Ta tuleb, sest ta tunneb, et vajab tuge. Ta tahab teada, mida ta sinuga koos kogeb. Mis on need konkreetsed tegevused, mida koos teete? Milliseid meetodeid temal kasutad?


Kas sa räägid temaga sügavalt, kuulad teda päriselt ja peegeldad? Kas sa kasutad hingamisharjutusi, juhendatud visualiseerimisi või meditatsiooni? Kas ta peab lamama mati peal, istuma silmad kinni või hoopis patja pekstes oma emotsioonid välja elama? Kas sa annad talle küsimusi, mille üle kodus järele mõelda, või soovitad rituaali või tegevusi?


Selgus ei tee sind vähem maagiliseks. See teeb sind usaldusväärseks.


Selgus = austus

Kui sa oskad lihtsalt ja ausalt sõnastada, mida sa teed ja kuidas see aitab, siis austad sa kliendi aega, tähelepanu ja raha. Tänapäeva inimene tahab kiiresti mõista, kas sa oled temale sobiv. Kui sa ei suuda selgelt öelda, mida teed, siis võib ta sind küll huvitavana tajuda, aga broneerimist ei toimu.


Sa võid vabalt rääkida ka energiatest ja intuitsioonist, aga paku juurde inimkeelne tõlge, et inimene ei tunneks end rumalana. Sinu ülesanne ei ole kõlada võimalikult huvitavana. Sinu ülesanne on end arusaadavaks teha. Nagu öeldakse coachingumaailmas: "be interested, not interesting" - ole inimesest huvitatud, mitte ära ürita ennast hiiglama põnevaks mängida.


Kust see “hämamine” tuleb?

Võib-olla oled alles oma meetodit kujundamas ja pole veel leidnud neid sõnu, mis tunduvad “õigena”. See on täiesti normaalne: oma hääle leidmine võtabki aega.


Võib-olla arvad, et kui sa ei kasuta “kõlavaid” sõnu, siis kõlad liiga lihtsana. Kuid lihtne ei tähenda madalat. Lihtsus tähendab ligipääsetavust.


Võib-olla oled õppinud kelleltki, kelle leksikon oli samuti täis udu ja arvad, et see on standard. Aga udu ei müü. Selgus müüb. Me ei ole enam siilikesed udus, kes segadusse sattununa teed otsivad.


Ja võib-olla sa lihtsalt kardad, et kui ütled liiga täpselt, siis inimene ei vali sind. Tegelikult on vastupidi: kui inimene saab aru, mida talle pakud, siis ta ütleb suurema tõenäosusega jah.


Ole selge

Kui tahad eristuda, ole selge. Räägi nagu inimene, mitte nagu Google Translate transkriptsioon vaimsest töötoast. Kui vanaema saab aru, saab klient ka. Ja võib-olla just tänu sellele ta päriselt ostabki.

Comments


© 2025. Kõik õigused kaitstud.

bottom of page